Klachten en geschillen
Bent u niet tevreden over onze oplossing? Dan wordt uw klacht een geschil. U kunt uw klacht dan melden bij een externe geschillencommissie. Deze commissie bepaalt dan wat er met het geschil gebeurt. Op deze pagina leest u hoe u dit kunt doen.
Geschillencommissie
Heeft u een geschil met WormerWonen?
Komen we er samen niet uit? Dan kunt u een klacht indienen bij een onafhankelijke geschillencommissie door een brief te schrijven. De geschillencommissie neemt uw klacht in behandeling en geeft de directie/bestuur van WormerWonen advies over de bij de geschillencommissie ingediende klacht.
Lees ons beleid over klachten en geschillen
U kunt ons beleid lezen in de volgende documenten:
Postadres geschillencommissie WormerWonen
Geschillencommissie WormerWonen
Postbus 22
1520 AA Wormerveer
De Geschillencommissie publiceert ieder jaar een jaarverslag.
Commissie Governancecode Woningcorporaties
Heeft u een klacht over het bestuur van WormerWonen?
De Commissie Governancecode Woningcorporaties is opgericht door Aedes en de Vereniging Toezichthouders in Woningcorporaties (VTW). Deze code geeft richtlijnen voor goed bestuur en toezicht bij woningcorporaties in Nederland. De Governancecode Woningcorporaties 2020 laat zien hoe het bestuur en de Raad van Commissarissen (RvC) moeten functioneren. De principes en regels van de code gelden voor de hele corporatie.
De commissie zorgt ervoor dat woningcorporaties zich aan deze richtlijnen houden en stimuleert openheid, integriteit en verantwoording in de sector. Ook legt de code uit hoe het bestuur en de RvC verantwoording moeten afleggen over hun resultaten.
De richtlijnen helpen woningcorporaties om hun doelen goed en efficiënt te bereiken, en om zich aan wettelijke en ethische regels te houden. De code behandelt onder andere de rollen en verantwoordelijkheden van de Raad van Toezicht en de Raad van Bestuur, en hoe besluiten genomen en gecontroleerd worden.
De Commissie zorgt ervoor dat de code regelmatig wordt bijgewerkt en verbeterd, zodat deze blijft aansluiten bij de huidige eisen en ontwikkelingen in de sector.
Enkel voor klachten over het bestuur van WormerWonen kunt u zich tot deze organisatie wenden. De klacht moet wel aan bepaalde voorwaarden voldoen om door de commissie te worden behandeld. De commissie toetst de klacht aan de Governancecode en doet daar vervolgens schriftelijk uitspraak over.
Kijk hiervoor op de website van de Vereniging van Toezichthouders in Woningcorporaties.