Kandidaat voor een huurwoning
Kandidaat voor een huurwoning
Welke informatie hebben wij nodig?
Wij hebben de volgende documenten en formulieren van u nodig. Heeft u een partner? Dan hebben we deze informatie ook nodig van uw partner. U stuurt de documenten en formulieren op of geeft ze af binnen 2 werkdagen nadat u de woning accepteert. Hebben wij de documenten en formulieren niet op tijd? Dan moeten wij u afwijzen als kandidaat.
- Een uittreksel uit de Basisregistratie personen
U kunt dit uittreksel ophalen bij uw gemeente. Het uittreksel is een overzicht waarop staat wie er op uw adres staan ingeschreven en vanaf wanneer. Het uittreksel mag niet ouder dan 3 maanden zijn.
- Een inkomensverklaring
U kunt de inkomensverklaring(en) krijgen van de Belastingdienst door te bellen naar 0800 05 43 of via uw DigiD.
Als u met het inkomen op de inkomensverklaring(en) niet in aanmerking komt voor de woning, maar op uw actueel inkomen wel, lever dan ook uw laatste salarisstrook of inkomensspecificatie in. Bent u ZZP-er of heeft u een eigen bedrijf en kan de belastingdienst geen inkomen bepalen? Dan ontvangen wij van u de winst- en verliesrekening van het voorgaande jaar.
- Het formulier verklaring kandidaat
U kunt het formulier downloaden of bij ons op kantoor ophalen.
Extra informatie
In sommige gevallen hebben wij extra informatie nodig:
- Als u een huurwoning verlaat
Het formulier verhuurdersverklaring. U kunt dit formulier downloaden of bij ons op kantoor ophalen.
- Als u (net) gescheiden bent
Bent u gescheiden? Dan hebben wij ook het vonnis van de rechter over uw scheiding nodig.
- Als u een koopwoning verlaat
Wij hebben deze informatie van u nodig:- kopie van de eigendomsakte
- kopie van de (voorlopige) verkoopakte
- kopie van de opdracht aan de makelaar die u heeft geholpen bij de verkoop