Net als vorig jaar hebben we weer een reeks illustraties laten maken met de leukste en meest interessante cijfers en weetjes uit ons jaarverslag. Vandaag bekijken we onze woningen in 2021.

Wat was de gemiddelde huurprijs van een woning bij WormerWonen? Hoeveel woningen hebben we vorig jaar opgeleverd en hoeveel woningen zijn er nog in aanbouw?
De gemiddelde huurprijs van een woning bij WormerWonen ligt gemiddeld een stuk lager dan de huurprijzen in de sociale huur sector in Zaanstad. Een huurwoning kost bij WormerWonen gemiddeld 548,17 per maand ten opzichte van een sociale huurwoning in Zaanstad 627,- per maand. Ruim 92% van de woningen van WormerWonen is geschikt en betaalbaar voor huurtoeslag gerechtigden.

In 2021 heeft WormerWonen in totaal 92 nieuwe (gasloze) woningen opgeleverd. 74 woningen in de nieuwe Watermuntflats en 18 portiekwoningen op de Spatterstraat.

In de illustratie kunt u zien hoe het woningbezit van WormerWonen is opgebouwd. De meeste woningen van WormerWonen zijn gebouwd tussen 1961 en 1993. Door middel van nieuwbouw neemt dit percentage steeds meer af en wordt ons woningbezit langzaam maar zeker vernieuwd.

Huurders zijn over het algemeen tevreden over de ervaren woonkwaliteit. Dit wordt net als in 2020 beoordeeld met een 7,4.